Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

yang sudi tq

MANGGA AD

SUDAH BACA SILA LIKE TQ

Isnin, Oktober 10

hari ini aku datang lagi kesini

Assalamualaikum salam sejahtera pada semua.... hari ini aku datang lagi disini tempat aku meluahkan rasa pahit manis dalam kehidupan ini,,,, pada tahun 2011 banyak sangat halangan-halangan yang menguji kesabaran ku,,, aku termenungg sejenak apa kesalahan aku sehingga ujian bertimpa-timpa menimpa aku seolah-olah rezeki bukan berpihak kepadaku... bermula bulan 6 tahun 2011 aku mula ditimpa dengan pelbagai masalah setelah aku mencuba sedaya upaya aku dalam mencapai impian dalam hidup ini,, insiden yang pertama aku lalui adalah menlibatkan motor honda cbr 150r yang aku sayang selepas kejadian itu aku dimasukkan di wad selama 1 malam dan keesokanya aku keluar dari wad sesudah sampai dirumah aku berfikir apakah ujian ini ada sesuatu sebab dan aku redha diatas kerjadian ini dan tidak sampai 3 minggu aku mengalami insiiden kali ke 2 iaitu menlibatkan motor honda wave 125 milik aku juga,,, aku termenungg sejenak untuk kali ke dua hartta-harta yang aku kumpulkan dengan titik peluh aku sendiri mengalami kerosakkan dan nasib baik aku tidak tercedera teruk... dan untuk kali ke3nya aku mengalami insiden lagi pada  8 10 2011 menlibatkan kereta aku yang baru sahhaja beli pada bulan 6 2011... inilah harta kesayangan aku yang aku usahakan selama ini aku tidak pernah memiliki harta ini semsa aku di zaman sekolah.. keluarga aku bukan orang berada ingat juga zaman sekolah dulu mber2 dah guna motor pergi sekolah tapi aku guna basikal je dan dengan semangat itu aku kerja dan membeli aset2 kegunaan harian sehingga aku memilikii 3 buah kenderaan atas nama aku, 2 buah sudah habis bayar,dan hari ini aku sangat sedih diatas ujian yang tuhan bagi dekat aku apa salah aku sehingga kerjadia-kerjadian seperti ini membuatkan aku rasa sedikit kecewa tapi aku redha di atas ujian ini mukin ada hikmahnya... terima kasih tuhan diatas ujiian ini jika diriimu ya ALLAH ingin tariik balik harta mu dari sisiku aku redha biarlah aku tidak memiliki harta dunia sekiranya itu kehendakmu dan aku berharap agar ada satu sinar bagiku untuk mengantikan semua ini... jika aku bersalah padamuu ya ALLAH maafkan aku sesungguhnya aku lalai dalam kehidupan ini....amennnn                                                         gambar-gambar tragedi kenderaan aku upload disini untuk  jadikan  kenangan dalam kehidupan aku.sekian wasalam.tq

kerjadian insiden pertama bulan 6.2011
kerjadian insiden ke2 bulan 7 2011 aku dilanggar dari belakang
kerjadian ke 3 batang sut lori jatuh ditengah jalan dan aku tak sempat mengelak lalu benda nie masuk bawah kereta aku dan tangki minyak petrol aku pecah,, gambar ditempat kerjadian aku tak sempat ambil sb masa tu tengah blurrr

Tiada ulasan:

UTUSAN ONLINE