Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

yang sudi tq

MANGGA AD

SUDAH BACA SILA LIKE TQ

Sabtu, Februari 26

RASUKAN HUTAN TUPAH

gambar contoh
Kisah ini berlaku pada pertengahan 2008 pada platon kami,bermulanya pergerakan pagi kami meredah hutan tupah dalam latihan perang....tiba di lokasi jam menunjukkan puukul 1800 hrs
kami mendirikan khemah berhampiran pokok besar yang aku sendiri rasa ada penuggu poko itu.
tapi aku wat2 tak tahu jelah.memang badan waktu tu penat sangat2 dah mcm komando lak huhu
gambar contoh
setelah siap pasang khemah kami memasak ala2 perang...lepas masak dan makan kami kena hilangkan apa yang berada di atas tanah seperti kesan2 memasak ini salah satu faktor untuk mengelakkan dikesan musuh.setelah selesai hilangkan kesan jejak kami standby dengan meniarap di sekitar khemah takut2 ada musuh datang menyerang waktu tu aku rasa huh mcm gerun ja sb jam dah menunjukkan pukul 1900 hrs binatang2 berbisa berkeliaran di pohon2 kecil aku risau gak masa tu sebab takut terkena gigitan tapi alhamdulilah selamat dari bahaya,jam 2000 hrs kami stand down dan pergerakan kawalan telah di bahagikan kepada 2 bahagia 1.sentri kawasan untuk mengawal pos kami,dan yang lain2 lagi berehat didalam khemah.keadaan didalam hutan memang gelap tiada lampu tiada apa hanya di tangan berbekalkan senjata m-16 dengan 4 kelompak.waktu itu aku bertugas sentri dan membuat rondaan dgn lampu suluh y kecil.semasa aku membuat rondaan salah seorang dari kawan aku telah terkena rasukan,mula-mula aku tak menyendari kawan aku kena rasuk aku halakan lampu aku ke muka dia nak tanya nak pergi mana tengok dia senyap ja mata dia dah berlainan memang gerun la,bila menyedari di telah dirasuk kami nak bawa dia keluar dari hutan itu tiba-tiba dia macam taknak keluar dari tempat perkemahan kami meronta-ronta dan kami seramai 5 orang pegang kuat2 badannya dan menlaungkan azam,kami berjaya mengeluarkannya dari situ untuk proses mengeluarkan mahkluk halus,masa sampai diluar rupa-rupanya dah ada seorang dah yang kena rasuk baru pulih aku pun tidak tahu masa bila ia kena rasuk,,tapi aku perasan dengan dia nie nama dia adam masa nak2 masuk waktu magrib aku dah persan tengok dia berlainan tapi aku wat tak tahu jelah.memang tempat kami berkemah ada 1 pokok besar memang besar.selepas mengubati rakan aku yang ke dua tiba-tiba kecoh di lokasi kami bekhemah seorang lagi terkena rasukan masa tu kami semua diarahkan keluar dari tempat itu dan yang lain semua keluar tanpa mengambil apa-apa barang.setelah yang ke tiga di ubati ada 2,3 orang kembali ke lokasi untuk ambil barang-barang tetapi  ada juga yang kena rasuk,last2 barang semua tinngal disitu,dan yang ke 4 selesai diubati,kami balik ke markas,sesampainya dimarkas rupa-rupanya makhluk halus itu ikut balik dan masih berada dalam 2 badan kawan saya,rakan-rakan kami sedaya upaya mengubati sebelum datangnya ustaz,setengah jam berlalu ustaz datang dan cuba mengeluarkan mahkluk itu tetapi mahluk itu memberi syarat,,, jika nak dia keluar dari tubuh itu dia minta hantar baju,ustaz itu tanya baju siapa dia kata baju aku,bermakna baju yang kena rasuk,ustaz itu tanya lagi baju itu ada di mana dia menjawab baju itu ada dalam tandas dalam baldi.kami pergi ambil baju itu dan hantarkan baju itu ke dalam hutan.barulah mahkluk itu keluar.kemungkinan ini terjadii disebabkan pertembungan antara dua mahkluk yang berbeza.aku dengar cerita yang member aku yang fist yang kena rasu ada bawa pendamping macam saka keturunan...sb itu terjadinya ganguan.yang ajaibnya ramai orang pergi berkhelah disitu tapi tiada apa-apa.itulah lipatan sejarah aku dalam hutan tupah... kenangan yang tak akan di lupakan....

5 ulasan:

ummu berkata...

assalamualaikum saudara
ni tempat yang pernah famous dulu ya?
Lubuk Tupah tu ke?

Emil Fahmi berkata...

wow! hebat pengalaman tu....kesian pokok tu, dah memang dia nak besar..jgn salahkan dia k ..hehe ;)

bunga-bunga syurga berkata...

KAK UMMU waalaikummusalam hmm tak tahu la famous ke tak tp ad la org p huhu

bunga-bunga syurga berkata...

emil tq hmmm biasa pokok besar ada hantu hehe

Admin berkata...

serem..
:(

UTUSAN ONLINE