Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

yang sudi tq

MANGGA AD

SUDAH BACA SILA LIKE TQ

Selasa, Februari 15

TERMENUNG AKU SEKETIKA

Assalamualaikum.....
perjalanan yang kita aturkan berbeza dengan pencaturan tuhan.mungkin kita fikir apa yang baik tidak baik bagi kita dan apa yang buruk baik bagi kita...aku termenung seketika bila terjumpa 1 blog ummu@ibu yang betul2 menyentuh hati seorang anak,,,,berkisar tentang kehidupannya yang penuh tersirat ada luahan yang ingin disampaikan bisa membuatkan aku termenung.....oh dugaan mampukah aku menempuhnya jika sepertinya....

keadaan sifat2 manusia yang lalai,, aku akui memang susah untuk menjadi sempurna kerana hidup ini memang tidak sempurna.
aku pun tidak mampu menjadi yang terbaik walau sentiasa aku fikirkan tentang itu,kerana perubahan diri tidak sekuat iman,mukin alpa tentang dunia yang hanya pewatakan hidup dalam ujian tuhan,pola alam duniawi berbeza dengan akhirat yang di ajar oleh al-quran membuatkan kita tahu erti alam ghaib ada syurga,ada neraka dll.


berginilah kehidupan kadang2 kita rasa susah sgt hidup kita, tapi orang lain lebih susah...
syukur itu penting bagi kita agar perjalanan kita diredhai olehnya....

2 ulasan:

ummu berkata...

assalamualaikum saudara kai,
subhanallah,terharu akak membaca entry Kai.terima aksih atas sokongan kai.
sekian,wassalam

bunga-bunga syurga berkata...

waalaikummusalam sama2 takde pe la kak sy doakan akak selalu hapy ya :)

UTUSAN ONLINE